انواع cms چیست؟
نوشته شده توسط : ساحل

مقایسه گونه ها cms

CMS مخفف عبارت Content management system به معنای سیستم مدیریت محتوا می باشد. یک سیستم نرم افزاری شامل آلت هایی جهت مدیریت تارنما ها می باشد. اکثر کاربران سطح وب بدون داشتن نزاکت برنامه نویسی نیز می توانند از این سیستم های مدیریت درونمایه جهت طراحی و تاسیس سایتشان بهره‌گیری نمایند.
با استفاده از سیستم های مدیریت درونمایه می توانید سایت هایی پویا یا داینامیک برپایی نمایید. افزارها و قابلیت هایی که سیستم های مدیریت محتوا در گزین کردن شما قرار می دهند همگی امکان مدیریت مطالب تصاویر، پیوند ها و… را برای شما فراهم می کنند.

معروف ترین cms 

انواع cms چیست؟ معرفی 5 از بهترین سیستم های مدیریت محتوا

 

عمده ترین انگیزه بیچارگی به یک سیستم مدیریت محتوای وب، برای سایت های پویا تغییرات مقطعی است که در سایت ایجاد می شود. اگر سایت شما ایستا باشد هر بار برای ایجاد تغییرات احتیاج به برنامه نویسی و تغییر در کدها خواهید داشت و در صورت عدم نزاکت کافی می بایست هربار به کمپانی های طراحی سایت مراجعه نمایید. اما در چهره استفاده از سیستم مدیریت درونمایه می توانید به راحتی دگرگونی ها را برپایی نمایید.

 


در پیوسته به معرفی چند مورد و در پایان شناسایی بهترین سیستم مدیریت محتوا و امن ترین cms ها می پردازیم.
طبق گزارش جامعه آماری منتشر شده 63% از مردم جهان از سیستم مدیریت محتوای وردپرس کاربرد می کنند. پس متعلق به جوملا با 14% در رتبه دوم و دروپال با 8% در رتبه سوم پیمان دارند. رتبه چهارم به سیستم مدیریت محتوای TYPO3 با 2% قرار دارد. البته در ایران نیز از سیستم مدیریت محتوای نیوک نیز به طور مفصل ای استفاده می نمایند. دقت داشته باشید با توجه به رقابت CMSها این آمار متغیر است.
بهترین سیستم های مدیریت محتوا
بهترین سیستم مدیریت درونمایه چه ویژگی هایی دارد؟

تاکنون به تفاوت سیستم های مدیریت درونمایه به چهره جامع و تخصصی نگاه کرده اید؟ اینکه کدام یک بهتر هستند و در چه مواردی با هم فرق دارند؟ همانگونه که می دانید سیستم های مدیریت محتوای متفاوتی در بستر وب هستی دارد که هر کدام نیازهای قشر خاصی را پوشش می دهند. اما اگر بخواهیم به چهره موشکافانه تر رسیدگی داشته باشیم می توانیم خاصیت هایی را برای تشخیص بهترین سیستم مدیریت درونمایه در عقیده بگیریم از جمله:

امکان انتشار محتوای جدید و سهولت امر: هر CMS با کیفیت شامل یک ویرایشگر نیرومند و ابزارهای انبوه جهت برپایی و انتشار درونمایه است. به عبارتی به سادگی باید توانا به تولید محتوا در این سیستم مدیریتی باشید.
گزینه های تقسیم بندی کردن محتوا: هرچه محتوای سایت اغلب باشد نظم دهی آن مشکل و پیچیده تر خواهد شد. بر همین بنیاد سیستم مدیریت محتوای شما باید امکاناتی از قبیل برچسب گذاری، بخش بندی و موارد این چنینی را ارائه نماید.
امکان ویرایش محتوا: سیستم مدیریت محتوایی که برگزیدن می کنید باید ابزارهای لازم جهت مدیریت و انتشار گونه ها محتوا را ارائه کند.
امکان شخصی سازی: متن باز بودن یا امکان اضافه کردن قابلیت و گسترش امکانات از خاصیت های کلیدی یک cms بشمار می رود.
توسعه CMS: تیمی در پشت صحنه همواره نسخه هایی از CMS را منتشر می کنند الی کاربران قادر به بروزرسانی و تعمیم موارد امنیتی باشند.
امنیت: امنیت از موارد زیاد مهم در انتخاب سیستم مدیریت درونمایه اختصاصی یا عام تلقی میگردد. امن ترین cms ها دارای مواردی همچون بروزرسانی های مداوم، رفع باگ های امنیتی و امکان گسترش عملکرد امنیتی سایت هستند.

5 خاصیت مذکور از موارد کلیدی و بسیار مهمی هستند که در گزینش سیستم مدیریت درونمایه (cms) باید در نظر گرفت.

معرفی گونه ها cms
معرفی گونه ها cms

در ادامه، به رسیدگی برترین سیستم های مدیریت محتوا خواهیم پرداخت. جوانب مثبت و منفی هر کدام را کالبدشناسی می نماییم لغایت در پایان بتوانید با پروا به احتیاج خویش گزینش دقیق تری به عمل آورید.



معرفی انواع cms 

به عقیده شما کدام یک از موارد یادشده را می تاب به عنوان بهترین سیستم مدیریت محتوا معرفی کرد؟ در پیوستگی قصد داریم به معرفی گونه ها cms و عملکرد آن ها بپردازیم و ببینیم معروف ترین cms کدام است.
1. سیستم مدیریت محتوای وردپرس WordPress

سیستم مدیریت محتوای وردپرس

سیستم مدیریت محتوا وردپرس بدون شک یکی از بزرگترین و مترقی ترین سایت ساز های جهان می باشد. این سایت ساز تحت php طراحی و بهینه سازی شده است توانسته نگاه های بسیاری را به سمت خویش جذب کند.

به گزارش یکی از منابع تازه گزاری این اسکریپت دوست داشتنی کامیاب شده بیش از 60 درصد از تارنما های دنیا را که تا به حال طراحی شده اند به خود وابستگی دهد.
بر پایه نظرسنجی های پسین وردپرس به عنوان بهترین سیستم مدیریت درونمایه برای فروشگاه شناخته شده است.

این بحران را در نظر داشته باشید که برخی کاربران در خصوص میزان امنیت وردپرس با گنگی مواجه هستند و آن را به عنوان امن ترین cms نمی شناسند اما باید گفت به طور همیشگی گزارش هایی از بروزرسانی و رفع باگ های امنیتی این سیستم منتشر می گردد. از جانب دیگر تقسیم اعظمی از برقراری امنیت سایت بر عهده صاحبان سایت ها و اقدامات مربوطه می باشد.

مرجع رسمی فارسی زبان این سیستم به نشانی www.wp-persian.com و مرجع اصلی آن به نشان www.wordpress.org می باشد.

سایت رسمی وردپرس

یکی از مواردی که باعث شده سایت ساز وردپرس از دیگر سایت سازها متمایز باشد و نگاه های بیشتری را به سمت خود جذب کند، حجم کم و بهینه بودن آن برای اغلب موتور های جستجو می باشد. پیش تر به سایت ساز وردپرس به چشم تارنگار ساز زیاد حرفه ای نیز نگاه می کردند، چرا که این نرم اسباب محبوب امکانات وسیعی را جهت تارنگار نویسی و ارائه متون ناب خبری، آموزشی و… در گزین کردن کاربران خویش قرار می داد اما با اشاعه تکنولوژی، این سیستم مدیریت محتوا به اسکریپتی توانا جهت فرآوری انواع سایت های خبری، شرکتی، نمایشی و… تبدیل شد.
امکانات سایت ساز وردپرس

پلت فرم نرمش پذیر
دسترسی تند و آسان
آسانی نصب و مسیر اندازی
بروز رسانی اتوماتیک
اپن سورس
شامل ابزارهای کامل جهت تاسیس گونه ها سایت ها
حائز پوسته و تم های متنوع
و…

برای نصب و راه اندازی این سیستم مدیریت محتوای دوست داشتنی روی هاست، مراحل پایین را تعقیب کنید:

آغاز می بایست این CMS را از سایت رسمی وردپرس یا حامی رسمی پارسی آن دانلود کنید.
بسته مربوطه را روی هاست خود آپلود نمایید.
پس متعلق به از راه آموزش ها و مستندات وب نسبت به نصب و پیکربندی آن اقدام نمایید.

لازم به ذکر است این اسکریپت به صورت رایگان در پلان های هاستنگ میزبان فا، قابل نصب و ارائه می باشد.
دمو وب سایت وردپرسی

به منظور آگاهی از چگونگی پیاده سازی این سیستم مدیریت محتوای محبوب، تعلیم نصب وردپرس روی هاست سی پنل و آموزش نصب وردپرس روی هاست دایرکت ادمین را مطالعه نمایید.
2. سیستم مدیریت محتوای جوملا Joomla

سیستم مدیریت محتوای جوملا

مرجع رسمی فارسی زبان این سیستم به نشانه www.joomlafarsi.com و مرجع اصلی آن به نشانی www.joomla.org می باشد. با مراجعه به هرکدام از این سایت ها می توانید آخرین نسخه این سیستم مدیریت محتوای دوست داشتنی را تهیه نمایید.

سایت ساز جوملا احد از کهنه ترین اسکریپت های تحت PHP می باشد.
با استفاده از این سیستم مدیریت محتوا یا CMS و پیاده سازی آن روی هاست خویش می توانید به راحتی فایل ها، متون و عکس ها خود را به چهره سازماندهی شده نمایش دهید.
یگانه از محبوبیت های جوملا که باعث شده پیروان زیادی داشته باشد این است که با چند کلیک می توانید اسکریپت مربوطه را نصب کنید.

پس از آن بدون داشتن هیچگونه فرهنگ فنی از برنامه نویسی وب سایت خویش را در اینترنت طراحی و پیاده سازی کنید.



:: بازدید از این مطلب : 50

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 24 خرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: